Trots en Gedrag

Als Algemeen Bestuur en Jeugdbestuur zijn wij trots op wat wij met al onze leden de laatste jaren bereikt hebben binnen onze club. We hebben ons prima ontwikkeld zoals bv. financieel zeer gezonde club, verbeteringen in clubgebouw en kantine, structuur opgebouwd over jeugd en technische zaken, Club van 100,  veel eigen opgeleide trainers, grotere betrokkenheid van u allen, groot jaarlijks internationaal jeugdtoernooi, veel faciliteiten en middelen m.b.t. het voetbal verbeterd etc.

Echter op 1 punt krijgen we de zaken niet echt onder controle en dat leidt bij diverse goedwillende vrijwilligers tot een toenemende irritatie En daar moeten we voor waken! Waar gaat het om?

Het gaat over de letter T uit onze missie: RESPECT. Die T staat voor TROTS zijn op onze schone en opgeruimde accommodatie. Echter, in veel situaties zijn we dat helaas niet.

Een aantal feiten en simpele oplossingen die we graag met u willen afspreken:

Licht op veld: blijft regelmatig branden terwijl daarna geen team traint.

Oplossing:    Geen team aanwezig op het veld, doe het licht uit

Niet schoonmaken van kleedkamers: komt veel voor met soms ook echte smeerboel.

Oplossing:    Standaardregel is dat de kleedkamer na elke training / wedstrijd ALTIJD opgeruimd wordt, ook als daarna een ander team nog in de kleedkamer zit of komt.  Hooguit 5 – 10 minuten werk voor 2 man. Laat elke leider/trainer hierover afspraken maken met het team; het probleem is opgelost en iedereen levert dan ook een zelfde bijdrage en……je komt zelf ook in een schone kleedkamer.

Niet opruimen velden na training: vaak chaos na afloop of bij opkomst van training/wedstrijd

Oplossing:    Training is afgelopen en iedereen ruimt veld af, tenzij er een team na komt  die aangeeft dezelfde materialen te gaan gebruiken.

Op trainingsveld: alle doeltjes worden aan de kant geschoven

Op het Kunstgrasveld:

• de allerkleinste MINI doeltjes tegen de boarding schuiven
  • de E en F doeltjes ook tegen de boarding schuiven
  • Op donderdag avond na afloop laatste training: 4 E en F doeltjes plaatsen op de 2 wedstrijdveldjes; 6 kleine MINI doeltjes plaatsen langs de boarding (in hoek bij scheidsrechters kleedkamers). Rest van veld is leeg en alle doelen geplaatst achter de boarding op de plek naast de hoofdtribune

Niet opruimen velden na E/F wedstrijden op zaterdag

Oplossing: na afloop van alle E en F wedstrijden: ALTIJD de doeltjes weghalen door leiders E en F (i.v.m. gebruik hoofdveld voor C / D wedstrijden) en plaatsen achter de boarding op de plek naast de hoofdtribune.

Als we deze zaken afspreken, zijn we ervan overtuigd dat iedereen hier profijt van heeft. Spreek elkaar er ook op aan als het niet gebeurt. We storen ons aan elkaar en dat is niet nodig als iedereen zich aan deze simpele regels houdt.

Je toont daarmede RESPECT richting je mede-vrijwilligers en de materialen van de club. Vanzelfsprekend vragen wij dit ook van onze gasten (spreek ze daar vooraf even op aan). Als wij als gast ergens zijn, vinden wij het ook normaal dat we daar de kleedkamers netjes achter laten.

Wij rekenen op jullie RESPECT. Ideeën en suggesties van jullie kant horen wij graag.

Op weg naar een nog mooiere club!                   Algemeen en Jeugdbestuur sv Enter