SV Enter 1 bereidt zich voor op tweede seizoenshelft

Gisteravond heeft ons eerste elftal de eerste training van 2023 afgewerkt. Daarmee zijn Gerard Bos en zijn mannen ruim een maand voor de eerste competitiewedstrijd alweer op het voetbalveld te vinden. Naast de trainingen op dinsdag- en donderdag avond zullen er ook enkele oefenwedstrijden worden gespeeld. Tegenstanders zijn SV Vasse, SV Losser, SV Rijssen en VV Reunie.

Morgenavond ontvangt Enter SV Vasse op sportpark Krompatte. Vasse, uitkomend in de 3e klasse A (zondag), is geen onbekende voor de Enternaren. In oktober 2022 kwamen de ploegen elkaar al tegen in het bekertoernooi. Vasse bleek toen een zeer stugge tegenstander die makkelijk het net wist te vinden wanneer het eenmaal voor de goal kwam. Voetballend deden beide ploegen weinig voor elkaar onder. Na de 6-2 overwinning op sv Enter verraste de nummer 6 van de 3e klasse A vriend en vijand door eerste klasser SVZW uit te schakelen in het bekertoernooi. Trainer Nico Eshuis kan dan ook niet anders dan tevreden zijn over zijn ploeg, waarmee hij vorig seizoen promoveerde naar de derde klasse. Desondanks vertrekt Eshuis na dit seizoen naar SVVN, hij wordt opgevolgd door Danny Giethoorn. Het wordt Giethoorns eerste klus als hoofdtrainer van een eerste elftal. Aanvang wedstrijd 20.00 uur.

Zaterdag 14 januari komt SV Losser op de Krompatte (aanvang 17.00 uur). De fusieclub uit Losser, voortkomend uit KVV Losser en AJC ’96,  staat momenteel bovenaan in de 4e klasse G (zaterdag) met maar liefst 6 punten voorsprong op Drienerlo. De ploeg van trainer John Gielink is bijna het gehele seizoen nog ongeslagen. Alléén de eerste oefenwedstrijd tegen Avanti Wilskracht ging verloren (2-0), maar verder verloor Losser geen enkele keer. Met deze ongeslagen status en 31 punten totaal, staat SV Losser op pole position om dit seizoen te promoveren naar de 3e klasse. Dat de Lossernaren op het laagste niveau moesten beginnen, was een gevolg van de degradatie van AJC ’96 afgelopen seizoen. De ploeg beschikt over een sterke selectie aangezien het kan putten uit spelers van 2 eerste selecties, ook nog eens aangevuld met de sterke centrale verdediger Jordy de Jong, afkomstig van tweede-klasser Eilermark.

De enige uitwedstrijd wordt gespeeld in Rijssen tegen de plaatselijke SV (zaterdag 21 januari om 17.00 uur). Hoofdtrainer van de Rijssenaren Bjorn Hodes is zeker geen onbekende voor de meeste Enternaren. Hij was zowel trainer bij Enter Vooruit als bij SV Enter (jeugd) en zijn zoon Jorn speelt momenteel in Enter 1. Met Rijssen staat Bjorn momenteel op een 4e plek in de 4e klasse F (zaterdag). In een competitie waarin ASV en Bornerbroek uitstekend presteren, lijkt het kampioenschap lastig te worden voor Rijssen. Maar een plek in de play offs voor promotie naar de 3e klasse is zeker mogelijk.

Laatste tegenstander deze voorbereiding is VV Reunie, de nummer 3 uit de 4e klasse C (zondag), te weten op dinsdagavond 24 januari (aanvang 20.00 uur). Ondanks de derde plek is de ploeg uit Borculo al zeker van play-offs om promotie naar de 3e klasse. Reunie heeft de eerste periode immers binnen weten te slepen. Daarmee zijn Bert van Losser en zijn mannen uitstekend begonnen aan het seizoen 2022/2023. Na het binnenhalen van de eerste periode wist Reunie echter geen wedstrijd meer te winnen. Het is dus zaak voor Reunie om de goede resultaten uit de eerste periode weer op te pakken na de winterstop. De laatste keer dat VV Reunie en SV Enter elkaar troffen was december 2021. Op de Krompatte werd het toen, enigszins geflatteerd, 5-1 in het voordeel voor de Enternaren. Man of the match destijds was Tim van Otten, hij scoorde viermaal. Voor de liefhebbers die deze wedstrijd nogmaals willen bewonderen, deze is nog steeds te bezichtigen op ons Youtube kanaal.

Na de voorbereiding staat op zondag 5 februari de eerste competitiewedstrijd weer op het programma. Het KOSC van Enternaar Rob Roelofs is dan de tegenstander.