Demonstratiewedstrijd Walking- Football in Enter

Wandelvoetbal is een snel groeiende sport voor mensen van 60 jaar en ouder. Het is de bedoeling om met deze nieuwe voetbalvorm 60-plussers in staat te stellen aan hun lichamelijke fitheid te werken. Op initiatief van het project Vitaal Enter organiseren de twee Enterse voetbalverenigingen, s.v. Enter en v.v. Enter Vooruit, een demonstratiewedstrijd Walking-Football tussen de teams van FC Twente (scoren in de wijk) en Heracles (G)old Stars. De wedstrijd staat onder leiding van Eric Braamhaar.

De demonstratiewedstrijd vindt plaats op vrijdag, 7 juli a.s. om 10.00 uur op Sportpark De Werf aan de Sportlaan in Enter. Om 9.45 uur staat voor iedereen de koffie klaar en na afloop wordt onder het genot van een hapje en een drankje uitleg gegeven over deze nieuwe vorm van voetbal. Bovendien kunnen belangstellenden zich aan de hand van documentatiemateriaal laten informeren over wandelvoetbal en bestaat de mogelijkheid om zich voor een gratis proeftraining aan te melden.

Bij Walking-Football spelen zeventallen op een kwart speelveld met en tegen andere voetballers. Er mag, zoals de naam doet vermoeden, niet gerend worden, de bal mag niet boven heuphoogte komen en het maken van slidings is niet toegestaan. Deze regels zijn er om blessures te voorkomen.

Niet alleen het voetballen staat centraal, maar het samenzijn voor en na de wedstrijd en het onderhouden van contacten spelen een net zo belangrijke rol.